7 december 2017

Holland Shopping Alliantie haalt Europese pers naar Den Bosch en Den Haag

De Holland Shopping Alliantie (HSA) heeft begin november een tweedaagse persreis voor internationale pers georganiseerd naar Den Bosch en Den Haag. De persreis werd bijgewoond door zeventien bloggers, vloggers, influencials, freelancers en redacteuren uit Italië, Duitsland, België, Spanje, Engeland, Frankrijk, Denemarken die enthousiast over hun bezoek hebben bericht.

De Holland Shopping Alliantie (HSA) is een samenwerking tussen NBTC Marketing en INretail, en is op opgericht in het kader van de Retailagenda. De HSA heeft als doel om Nederland als aantrekkelijke shopping bestemming op de kaart te zetten. Jaarlijks bezoeken bijna 16 miljoen toeristen Nederland die voor ca. 1 miljard uitgeven aan winkelen. Vanuit de gedachte ‘Meer mensen, naar meer steden, meer uitgaven’ wil de HSA ook in het buitenland minder bekende steden onder de aandacht brengen. Door het organiseren van een persreis en beoogt de HSA via de kanalen van de uitgenodigde pers een breed internationaal publiek te bereiken. Voor de perseis is bewust gekozen voor de combinatie van een grotere meer bekende stad (Den Haag) en een wat kleinere onbekende stad (Den Bosch). Twee verschillende steden qua omvang, maar met een vergelijkbare allure; beide stijlvol en Bourgondisch en gericht op de bezoeker die houdt van luxery shopping in een historische setting.

In samenwerking met VVV Den Bosch en Marketing Den Haag is een intensief programma samengesteld met een route langs een selectie van bijzondere winkels (en horeca). Journalisten werden hier persoonlijk ontvangen en kregen een toelichting op het concept.De tweedaagse heeft geleid tot een stroom aan berichten en publicaties via social media, websites en publicaties kans over de (retail) high lights van gekozen steden. Deze positieve publiciteit moet internationale consumenten op het idee brengen naar Nederland te komen om hier uitgebreid te komen winkelen, ook in de steden die ze niet kennen.
Het plan van de HSA is om ook in 2018 (meerdaagse) persreizen te organiseren naar een combinatie van steden.

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.