20 december 2016

Retailagenda start met themabijeenkomsten

De Retailagenda start in 2017 met een nieuwe reeks themabijeenkomsten voor gemeenten. Op 19 januari wordt speciaal voor gemeenten in de Duitse grensstreek een bijeenkomst georganiseerd rond het thema toerisme.

Nederland is een populaire internationale (winkel)bestemming. In 2015 bezochten 14 miljoen toeristen Nederland, die zo’n 600 miljoen euro uitgaven aan winkelen. Binnensteden en centrumgebieden kunnen hiervan profiteren door zich meer als toeristische shopping bestemming te profileren. Dit is dan ook één van punten in de Retailagenda.
Aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden wordt inzicht gegeven hoe steden meer kunnen profiteren van (inkomend) toerisme. Doel van de bijeenkomst is kennis delen en ervaring uitwisselen. Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) geeft een toelichting op het Holland City programma en het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBTK AN) laat zien wat in deze twee steden wordt gedaan om de buitenlandse toerist aan zich te binden. Gemeente Arnhem gaat in op het belang van de internationale consument voor de binnenstad. (Deze bijeenkomst is op uitnodiging. Stuur voor meer informatie een bericht naar retailagenda@minez.nl)

Retailagenda bijeenkomsten

De Retailagenda organiseert in 2017 aan de hand van veelvoorkomende vraagstukken van gemeenten een reeks bijeenkomsten op diverse plekken in het land. Aan bod komen onderwerpen zoals:

Suggesties of ideeën voor onderwerpen kunt u sturen naar retailagenda@minez.nl.
Het programma wordt op de website gepubliceerd. RetailDeal gemeenten ontvangen eveneens een uitnodiging.

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.