Bevorderen van vaardigheden voor omnichannel

10

Wat houdt deze afspraak in?

We bieden aan (zelfstandige) retailers op een toegankelijke manier kennis en kunde aan, zodat zij succesvol omnichannel kunnen ondernemen door learning circles op te zetten. Dit begint met een pilot in de woon-, mode- en schoenenbranche. Onervaren zelfstandige (omnichannel) retailers en hun personeel hebben behoefte aan nieuwe vaardigheden om consumenten via alle communicatiekanalen te bedienen. Vaardigheden die nu niet of onvoldoende ontwikkeld zijn, zoals een website opzetten, zoekmachinemarketing optimaliseren of nieuwe businessmodellen leren. De gezochte kennis is er wel. Bijvoorbeeld bij (commerciële) kennisaanbieders, maar ook bij collega-retailers. Het is zaak deze bij elkaar te brengen.

Wat willen we ermee bereiken?

De learning circles zijn een onderdeel van de e-Academy die begin 2015 door Thuiswinkel.org is gestart. Thuiswinkel biedt aan om behoeften voor de retail te volgen en modules te ontwikkelen. Zowel voor studenten als voor werkenden (bijscholing). Doel van de learning circles is dat retailers met en van elkaar leren op basis van de eigen leerbehoefte. De learning circles zijn laagdrempelig: in de buurt, aantrekkelijk geprijsd en van hoge kwaliteit. Ze brengen retailers en (commerciële) kennisaanbieders bij elkaar.

De eAcademy toegelicht
Retailers hebben verschillende kennisbehoeften in de verschillende fasen van bedrijfsontwikkeling. Onervaren omnichannel-retailers hebben een andere kennisbehoefte dan ervaren omnichannelretailers. Zo hebben pure online spelers en vergevorderde onmichannel-spelers vaak grote behoefte aan (hoog) gekwalificeerde mensen met specifieke e-commerce vaardigheden. Het kennisaanbod blijkt voor alle soorten retailers (ervaren en onervaren), die internet willen inzetten voor het herleiden of bedienen van klanten, niet aan te sluiten op de behoeften. Dat retailers een kloof ervaren, is een belangrijke conclusie geweest van ShoppingTomorrow. Thuiswinkel.org pakte deze actie op en startte de eAcademy, die inspeelt op de uiteenlopende kennisbehoeften. De eAcademy is geen instituut, maar een overzicht van verschillende cursussen die door bestaande (commerciële) onderwijsinstituten worden aangeboden. Voor de wensen van de pure online spelers en vergevorderde onmichannel-spelers ontwikkelt Thuiswinkel.org een curriculum, onder meer met hogeschool TIO. Met de learning circles wordt de onervaren doelgroep bereikt. Naar verwachting zullen in september de eerste opleidingen worden geaccrediteerd.

Waar kunt u terecht voor meer informatie?

Thuiswinkel.org
Martijn Hos
Telefoon: 0318-64 85 75

https://www.e-academy.nl/

Wie doen aan deze afspraak mee?

Contactpersonen

Martijn Hos

Martijn Hos

0318 - 64 85 75 martijnhos@thuiswinkel.org

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.