9 maart 2018

Succesfactoren voor collectieve interventies in winkelgebieden

Er zijn uiteenlopende manieren om een winkelgebied (weer) aantrekkelijk te maken voor de consument en de verblijfswaarde van het winkelgebied te verhogen. De aanpak kan hierbij variëren van bijvoorbeeld: ruimtelijk (o.a. bereikbaarheid), juridisch (o.a. verlichte regelgeving), beleidsmatig (o.a. detailhandelsvisie), procesmatig (o.a. samenwerkingsplatform), marketing/technologisch acties (o.a. loyalty card/smart parking) en financieel (o.a. huurincentives). Maar iedereen worstelt daarbij met de vraag of de gekozen aanpak en plannen wel voldoende rendement op gaan leveren.

De Expertgroep Future Retail City Center van Shopping Tomorrow is een onderzoek gestart naar welke interventies (op lange termijn) de meeste toegevoegde waarde bieden voor (de stakeholders van) het winkelgebied. Het resultaat is samengevat in een praktische paper vol praktijkvoorbeelden uit binnen-en buitenland die stakeholders kunnen helpen om voor de juiste gezamenlijke aanpak en acties te kiezen.

Download hier het rapport.

Meld je hier aan voor de nieuwsbrief van de Retailagenda

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.